Om oss

Kittelfjälls skoterförening har varit aktiv sedan 2006 med ansvar att underhålla och nyanlägga leder, skoterbroar, skyltning, uppmärkning av sjöar, etc. Föreningen sköter ca 26 mil leder i Kittelfjällsområdet.

Föreningen finansieras med medlemskap, försäljning av ledbevis, sponsorintäkter från företag med anknytning till området och med bidrag från Vilhelminabygdens skoterförening. I dag finns ca 300 medlemmar och det säljs ca 500 ledbevis per år. Till föreningens förfogande finns 2 st pistmaskiner och 5 ledskotrar med en drifttid på 100-300 timmar per säsong. Om du vill hjälpa till med sladdning av lederna kontaktar du ledansvarig för det aktuella området.

För att utveckla och förbättra föreningens arbete måste vi öka antalet medlemmar och försäljningen av ledbevis måste öka. Bli medlem du också!

Om du har synpunkter/önskemål på vår verksamhet kan du lämna kommentar på hemsidan eller skicka ett mail till info@kittefjallskoter.se Har Du iakttagit något på lederna som behöver rapporteras så kan Du kontakta ledansvariga eller rapportera på Facebook.

Du kan också kontakta Kittelfjälls skoterförening via kontaktformuläret här nedan, via mail eller direkt till någon person i styrelsen.

LEDANSVARIGA

Postadress:
KITTELFJÄLLS SKOTERFÖRENING
c/o Göran Östman
Flärke 160
89495 MOLIDEN

Mail: info@kittelfjallskoter.se

Webb: www.kittelfjallskoter.se

Om du vill bli medlem, köpa ledbevis eller lämna ett bidrag, så kom ihåg att klicka i ruta för avsett ärende.

Bli först med att kommentera